14 Eylül 2005

Can Sikintisi...




















Walla aradim taradim, can sikintimi tam olarak ifade edecek bir resim bulamadim. En guzeli kendi resmimi cekip koymak olacaktir ya neyse.. Sonra, bayan olmamakla beraber disa yansittigi sikinti anlaminda kendime yakin buldugum bir fotograf buldum. Takdir sizlerin. Can sikintisiyla ilgili kitap yazsam yazarim da teshis ve tedavi konusunda terzi kendi sokugunu dikemez misali pek yararli saptamalar yapacagim kanisinda degilim. Tek soyliyebilecegim, gunumuz insanina rahat batmakta ve teknoloji sayesinde eskiye nazaran epeyce artan bos vaktini (beyinsel olarak) degerlendirecek tatmin edici bir mesgale bulamamaktan bu tarz can sikintisi durumlari ortaya cikabilmektedir. Bazen gunluk olaylarla baglantili, bazen onlardan tamamen bagimsiz gelisebiliyor bu ruh hali. Nasil bedenimizi usutup soguk alginlig yasiyorsak, buna da ruhumuzun usutmesi diyebiliriz. Ama kesinlikle kafayi usutmekle karistirmamakta fayda var.
Zira, henuz akil hastasi ve ruh hastasi terimlerinin birbiriyle esanlamli kullanilmakla beraber, gercekten aralarinda fark var olup olmadigini merak etmekteyim. Ruh ve akil biribirinden ayri kavramlar. Hatta zihinsel zeka ve ruhsal zeka diye iki ayri zeka kavrami oldugunu da biliyorum. (bir de duygusal zeka var ama onu da karistirirsam isin icinden cikmakta zorlanacagim gibi geliyor) O zaman akil ve ruh sagligi da ayri dallar olmali. Neyse, insan sirf bunlari dusunerek bile kafayi yiyebilir.
Ancak maalesef, toplumumuzdaki onyargilardan oturu, psikoloji ya da psikiyatr'in "p"sini soylesek, deli yaftasi yapistiriliyor insanin uzerine. Halbuki, gercekten sogukalginligi gibi normal karsilanmasi gereken, insanlarin zaman zaman kendilerinin bile farkinda olmadan hastalanip iyilestikleri ruhsal cokuntu surecleri yasanabiliyor.

Yani, basit bir can sikintisi ancak bu kadar uzatilabilir diyorum ve kendime pes diyorum. Dolayisiyla susuyorum. Sustukca - yani yazmadikca - daha cok canimin sikildigini fark ediyorum tam da su anda.
Bugun nisanlim da dahil hicbir arkadasimdan - su forward edilen mailler haric - guzel bir mail almadigim icin canim sikiliyor olabilir mi?
Bugun ilgiye muhtac oldugum bir gun ve beni problemli musteriler haric kimse aramadi :(

1 yorum:

Su dedi ki...

Ah Caniiiim!!!
(Sen canim olduguna gore sen sIkIlInca benim de sIkIlmam gerekiyo mu? pu-ha-ha-ha!!) Bilsem ben sana yazardim ama okumadim ki blogunu bugune kadar! Ben de kendi can sIkIntImla ugrasiyordum, o arada senin canin aklima gelmedi. (Buyuk ayip ettim) Beraberce canlarimizi simartabilirdik halbuki yaw!

Hadi hadi, light up! Cok guzel yaziyosun, cok akici biliyo musun? Resimleri de ayrica begendim yani.

Izmir'de olsam lunapark'a giderdik. Veya gitmezdik.

Sevgiler,

Sushka