07 Eylül 2005

Hazirliklar...

Evlenmek zor is. Derlerdi inanmazdim. Ya da inanmamak isime gelirdi.
En onemli zorluk, evin ve torenin hazirlik asamasinda ciftlerin yasadigi gerginlik. Ha Su gibi (kendisi bloguma ilk comment yazan ve yazilarini ilgiyle takip ettigim hos insan) bir evlilik senaryom olsaydi, eminim bu bahsettigim gerginligin onda birini yasamazdim belki. Ama ailelerle ayni sehirde olunca, beklentiler artinca gerginlik kacinilmaz oluyor. Tabi ben onceki nasihatlari kulakardi ettigim icin, bir sure sonra surekli hale gelen tartismalarimizdan ciddi ciddi korkmaya baslamistim. Bir bakima evlilik adina yapilan tartismalar, bir sure sonra evlilik fikrini sorgulamaya itiyor insani ki, bu noktada durup toparlanmak lazim. Ben bunu, nikah toreni icin salon baktigimiz otelin resepsiyonundaki cocuk (artik bizim tartistigimizi anladi mi, yoksa kendiliginden iyilik olsun diye mi soyledi bilemiyorum ) "evlilik oncesi cok tartisirsiniz, bizde de oyle olmustu, ama evlenince hepsi unutuluyor" deyince idrak ettim. Plansizlik da insani tartismaya yoneltiyor, panige sokuyor cunku insani. İstedigin bir sey olmayinca, isler ters gidince, kolayina kacip en yakinindaki insani suclayip rahatlama yoluna gidiliyor sanki. Yeni evlenecek ciftlere tavsiyem, neyi isteyip neyi istemediginize mumkun oldugunca uzun sure once kesin karar verin. Etraftan, ozellikle ailelerden gelecek tavsiye hatta bazen zorlamalari tatli dille, kirici olmadan geri cevirin. Tabi eger sizin isteklerinize tersse. Nisanlimin tabiriyle, iki bilinmeyinli denklemken, aileler isin icine girince degiskenler cogaliyor ve iyice karmasik bir hal aliyor. Cozmek de her babayigidin harci olmuyor. Neyse biz simdilik butun problemlerimizi hallettik. Her sey yerli yerine oturmaya basladi. Esyalar alindi. Dugun tarihi ve yeri kesinlesti. (iki sene boyunca ikimizde hayatta dugun istemeyiz derken, ailelerin fendi bizi yendi walla) gelinlik damatlik derken, pek bisey kalmadi . Sansimiza hemen hemen hepsini ilk girdigimiz magazadan begenip aldik. Bu anlamda cok zaman kaybimiz olmadi. Hali, perdeler ve avizeler haric hersey tamam. En azindan siparisleri verildi ve ay sonunda gelecek. Bir de temizlik var tabi. İste bakin bu noktada aileler onem kazaniyor. Anneler ve bilimum arkadaslari haftaya karincalar gibi temizleyecekler evimizi. O yuzden onceki satirlardaki ailelere karsi kirici olmayalim tavsiyesinin uzerinden tekrar geciyorum:)
Nisanlimla bir gun, hatta annemlerden once, gidip bir yemek yiyelim diyoruz. Gerci evde yemek icin sadece mutfak masasi ve sandalye var. Ne tava ne tencere hatta tup bile yok henuz. Ama iki tane mum var. (cinfikirli ben hemen onu evin bir kosesine ilistirmistim ileride lazim olur belki diye) Romantik miyim neyim. Disaridan ismarlasak da baskalarindan once evimizde yemegi biz yemeliyiz dimi ama.
Neyse, hazirlik asamasinda zorluklar var ama asil is evlenecegin insana karar vermek, ileride pisman olmayacagindan emin olmak. Su gibi ben de (bu arada su gibisin, su gibisin sarkisi geliyor bak insanin aklina) iyi ki emreyle evlenmeye karar vermisim diyorum(gerci Su iyiki evlemisim diyordu ama neyse 11 kasimdan sonra insallah).

Hersey tamam. Geriye sadece gun saymak kaldi. Heyecanliyim...

1 yorum:

Su dedi ki...

Cok sevgili Oznur,

Dugun hazirliklarini yerim ben senin! (bak civiklik kanimizda var iste) Bugun sana e-mail attigimda tam da sana, senin blogunda yazdigin gibi nasihat veriyordum. Blogunu okudum da dedim valla ne akilli hatunsun, benim 4 senede ogrendigim seyleri sen daha evlenmeden bilirmissin.

Bizde dugun falan yoktu ama evlene kadar neler cektik! Istanbul'da olmadi da ondan Bodrum'a gittik hatta. (Gerci daha iyi oldu) Bir ara onu da anlatirim.

Bir de ne guzel bahsetmissin benden oyle ya, ben kendimden anca bu kadar guzel bahsederim.
Devamini bekliyorum yazilarinin heyecanla.

Su