12 Aralık 2005

Mantarli tavuk sote & Domatesli Makarna...

Aslinda dun aksam hic yemek yapma modumda degildim. Isler yogun bu siralar ve baya stres yaratiyor haliyle. Bir de T annemin cumartesiden beri suregelen telefonunun kayit altina alinma olayi da had seviyeye ulasinca tabi insanin sinirleri pek dayanmiyor. Ozellikle benim sinirler daha bir gerilmeye musait midir nedir, dagiliyorum hemen. Allahtan sevgili esim uzun suredir bekledigimiz mutlu bir haber verdi de, beni daha fazla sinir olmaktan kurtardi. Resmen kendimi isyerinden disari attim. Inanilmaz derecede bunalmistim.
Ee boyle olunca lay lay lom, bugun ne pisirsem acaba modundan cok, pratik biseyler hazirlayip miskin miskin oturma moduna giriyor insan. Gecen haftadan kalan mantarlari degerlendireyim dedim ben de. Bu arada cumartesi gunu S annem bana bir mikrodalga firin aldi. Onceden yapacagim yemegi bir onceki aksamdan tasarlayip sabah buzluktan birsey cikarip cikarmamam gerektigini dusunmek zorunda kaliyordum. Artik hic kasmiyorum. Aninda buzu cozuyor mikrodalga. Tavuk gogsu vardi buzlukta iki parca ondan cikardim. Sogan, yesil biber,tavuk ve mantarla guzel bir sote yaptim. Aslinda en son domates eklemeyi dusunuyordum hatta rondodan gecirmistim bile ama sonradan soya sosu koymak geldi aklima. Hindi biftekle ve pilavla hep kullanirim zaten soya sosunu ama tavukla ilk defa denedim. Gercekten harika oldu.




Ee domatesler oylece rondoda kalinca, yuregim el vermedi ve onlari makarnayla bulusturdum. Bu arada ben domatesli makarnayi cektirme usuluyle yapiyorum. Yani makaranayi haslamadan kendi suyuyla pisiriyorum pilav gibi. ama hep pastavilla marka makarnayla yaptim. Bir kere esimin ablasinda kartal markayla denedim olmadi. Ya da ben pastavillanin tadina artik cok alistigim icin bana oyle geldi. Neyse iste, biraz zettinyagiyla beraber rondodan gecirdigim domatesleri olduruyorum, eger domateslerin rengi kirmizi degilse biraz salca da ekliyorum. Domatesler guzelce pisince icine 5,5 bardak kaynar su (bir paket icin) koyuyorum. Ocak cok harli olmamali ama. Aksi halde su cok cabuk bitiyor ve su eklemek durumunda kaliyorum. Mesela dun aksam yarim paket makarnaya 3 bardaga yakin su koydum. Altini sondururken biraz suluydu makarna. Ama demlenme asamasinda su azaliyor ve cok daha lezzetli oluyor.

1 yorum:

Su dedi ki...

Ellerine saglik :) Hikaye gibi anlatmiyo musun oisirdiklerini, cok seviyorum!