06 Aralık 2005

Sendromsuz Pazartesi

Walla ne yalan soyliyeyim gune sendromsuz mendromsuz gayet guzel basladim. Isler bu siralar baya yogun ve ben de bircok insan gibi yogunluktan acayip zevk aliyorum. Bazen lavoboya gidecek vaktim bile olmuyor ki ben bundan bile sikayet etmiyorum. Ne yaptigimi bile anlamadan saat 4,5 oluverdi zaten. Servisime bindim evime gittim. Her gun eve giderken minik alisveris merkezlerinden birine ugrayip ufak tefek seyler almak hosuma gidiyor. Kendimi daha bir ev hanimi moduna sokmak mi istiyorum ne. Tabi esime sorsaniz bunu sadece alisverisoklikligin butcemize yansimasi olarak adlandiracaktir :)Dun aldigimiz butun tavugu duduklude haslamistim zaten. Tavuk hazir olunca corba da pilav da bes dakikada yapiliyor. Aslinda onceden, yani evlenmeden once, butun tavuga pek hos gozle bakmazdim. Hep kemiksiz kalca ya da pirzola tercih ederdim. Ama corba ve pilav icin ozellikle kanat ve boyun kisimlari yagli oldugundan cok guzel bir su birakiyor. Mesela ben tavugu aldigimda 2 butunu cikarip buzluga koydum, hepsi bize fazla geliyor cunku. Geri kalanini duduklude haslayip, tum etleri parca pincik ettim. Birazini corbaya kullandim. Geri kalanini da tarif defterinde sevgili gonul 30'un tarifi olan lahmacunlari yaptiktan sonra kalan yine parca pincik yufka kirintilariyla beraber kullandim. Yufka parcalarini kucuk firin tepsisine koydum. Uzeri pembelesene kadar firinda izgara konumunda tuttum. Pembelesince, pilav icin tekrar kaynatmak zorunda kaldigim tavuk suyundan kepceyle uzerine gezdirdim. Sonra tavuk etlerini uzerine yerlestirdim. Uzerine de sarimsakli yogurt doktum. Elimdeki malzemlerle guzel bir yemek cikti ortaya. Bu yemek ortaya cikinca yaptigim pilavi da bugun yemek uzere dolaba kaldirdim. Corbadan da kaldi. Bir de yanina pazardan ozene bezene secerek aldigim buyukce mantarlari firinda kasar peyniriyle kizarttim mi, bugunu de guzel bir menuyle kapatmis oluruz. Esim tatli ne var dediginde, egu bugu seklinde lafi gecistirerek ve arkasindan caktirmadan meyve servisi yaparak konuyu kapattim. Bugun haticenin mozaik pastasinin kremasini supangile olarak yapmayi dusunuyorum. Inanilmaz guzel bir krema olmustu. Bir de yarin isyerimize goturmek icin patatesli borek yapicam. Nasil olsa yemekler hazir sayilir. Ben de bunlarla ugrasirim. Patatesleri de aksamdan hasladim. O da kolay olacak.



Bu arada dun corbanin fotografini cektim cekmesine de, makinayi yanima lamayi unutmusum. Hatta makinayi sabah gordum ama bana hicbir sey ifade etmedi nedense :)) Onun icin daha once yapmis oldugum tarhana corbasinin ve karisik salatanin fotograflarini ekliyorum. Yarin daha guzel fotograflar gelecek ona gore.

Hiç yorum yok: