08 Aralık 2005

Pizza...

Yillardir hep hayalinin kurdugum ancak bir turlu yapmaya firsat bulamadigim pizzayi nihayet dun yaptim. Daha once hic hamur mayalamadigim icin ve ayrica bundan sonrakilerde de pratik bir alt yapi olusturmak icin hamuru bostanlidaki en guzel ekmek firini gourmet'den aldim. Cunku hamurdan hamura da fark oluyor. Karafirin ekmginin hamuru daha bir yogun ve guzel oluyor. Hamuru aldim almasina da sonradan aklima pizzayi pisirebilecegim bir tepsim olmadigi geldi. Firin tepsim bir tane hamur icin cok buyuk ve dikdortgen, firinim ise yuvarlak borcam icin cok kucuktu. Caresizlik aninda aklima gecenlerde pandispanya icin aldigim tefal tepsi geldi. Once icini biraz yaglayip unladim. Sonra kucuk bir kasede salca, ketcap, kekik ve suyla sos yaptim. Hamuru tepsinin formuna sokmak icin biraz ugrastim tabi. Basta hamur hemen eski seklini aliyordu ,biraz ugrastiktan sonra ince bir hamur formu yaratmayi basardim. Uzerine hazirladigim sosu guzelce yaydim. Sosun uzerine her tarafini kaplayacak sekilde rendelenmis eritme peyniri doktum. Onun uzerine sosisleri yerlestirdim. En ustune parca parca tereyagi koydum kurmasin diye. Jambonlari ve misirlari da pismesine yakin koymaya karar verdim. Bu sekilde firina verdim.

Pistikten sonrada alltaki sekil a'da goruldugu gibi afiyetle yedik. Bir dahaki sefere gecenlerde bir pizza restorannida yiyip cok begendigimiz pastirmali kasarli pizzayi denemek istiyorum. Kulaga itici gelse de tadi inanilmaz. Restoran en son gidisimizde yandaki masa bizim nasil istahla yedigimizi gorunce ben de aynisindan istiyorum demisti :)

1 yorum:

Su dedi ki...

Ellerine saglik! Nir'den bir sure pizza yapmisti bi Italyan restoraninda calisirken; seninkiler onunkinden daha guzel gorunuyor. Ahtapota da ne desem bos, canim cekiyoooo!